תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

הפרעות במערכת העיכול: אתם לא חייבים לסבול כל כך!

הפרעות במערכת העיכול הן תופעה שלא פוסחת כמעט על אף אחד. כולנו מכירים את התחושות הלא נעימות שמגיעות אלינו אחת לתקופה. לאחד מאיתנו זה גזים ונפיחות ולשני עצירות. אבל המשותף הוא שכולנו חווים לעיתים אי נוחות שנובעת ממערכת העיכול. הפרעות במערכת העיכול יכולות לגרום לכל מיני תופעות החל משלשולים, טחורים וצרבת, ולהצביע על מחלות שונות כמו דלקת בלבלב או מחלות כרוניות כמו קרוהן לדוגמא. אפרט כאן על סוגים שונים של הפרעות במערכת העיכול, איך אפשר להקל ולהתמודד עם התופעות המעיקות האלו. 

סימפטומים שונים של הפרעות במערכת העיכול

אנשים שונים סובלים מתופעות שונות במערכת העיכול, חלק סובלים יותר מאחרים, חלק מתופעות יותר מעיקות מאחרות אבל המזל הוא שהרפואה הסינית מציעה פתרונות שונים שיכולים לסייע ולהקל. לתופעות האלו של מערכת העיכול יש סימפטומים שונים עליהם אפרט כעת: 

  • צרבת – צרבת היא אולי אחת התופעות הנפוצות והיותר קשות להסבר. מי שסובל מצרבת לא תמיד יודע להגדיר שזו הבעיה ממנה הוא סובל. לרוב מדובר בתחושה של צריבה באזור הבטן, הגרון והחיבור ביניהם. צרבת נוטה להופיע בסמוך לארוחה, והיא למעשה מצב בו מיצי קיבה חומציים נעים לאורך הגוף בין הקיבה לגרון ויוצרים את תחושת הצריבה. צרבת יכולה להיות בכמה רמות, החל מתחושה מציקה ועד לצרבת קשה שמובילה לשיעול, דלקות גרון והקאות. ישנם גורמים רבים לצרבת והיא נוטה להופיע ככל שמתבגרים אצל מי שסובל ממשקל עודף ואורח חיים לא בריא אבל גם במהלך הריונות או בעקבות תקופות של מתח.
  • שלשולים – כאשר אנחנו סובלים משלשולים בדרך כלל מדובר ברצף יציאות מרובות, נוזליות ורכות מהרגיל, מלוות פעמים רבות בכאבי בטן, בחילות ועוד. 
  • כאבי בטן – לעיתים אנחנו סובלים מכאבי בטן לא מוגדרים, שלא בהכרח אנחנו יודעים ממה הם נובעים ואיך להמחיש אותם למישהו אחר. גם לכאבי בטן כאלו יש סיבות שונות בגוף שלנו שגורמות להופעתם. 
  • נפיחות וגזים – התופעה של נפיחות בבטן היא גם סימפטום של הפרעות במערכת העיכול והיא אחת מהתופעות היותר נפוצות שרבים סובלים מהן וגם אותה לא תמיד קל להגדיר. תחושת נפיחות הולכת בדרך כלל יד ביד עם גזים. לעיתים הנפיחות באה לידי ביטוי עם שיהוקים או גיהוקים, לעיתים הבטן הנפוחה ממש ניכרת לעין ולעיתים זו רק תחושה אישית. יש הבדל בין האופן בו בטן נפוחה באה לידי ביטוי אצל גברים ואצל נשים וגם הבדל בגורמים להופעתה. אצל נשים בטן נפוחה יכולה להעיד גם על תחילתו של הריון ואצל גברים יכולה להיגרם לדוגמה מקושי בהתרוקנות בשירותים.

 

הכירו מגוון טיפולים מעולם הרפואה האלטרנטיבית שיקלו עליכם.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

הפרעות במערכתגורמים לתופעות במערכת העיכול

כולנו סובלים מדי פעם מתופעות במערכת העיכול, אבל יש שלב בו סימפטומים שונים של הפרעות במערכת העיכול מקשים על התפקוד היומיומי או תופסות אותנו בסיטואציות לא נעימות, לדוגמה כאשר צריך להתרוקן בשירותים במקום ציבורי, כאשר הבטן שלנו עושה רעשים באמצע פגישה, כאשר הצרבת מקשה עלינו לדבר וכן הלאה. בדרך כלל כאשר ההפרעות האלו מפריעות לנו לתפקד אנחנו מתחילים לרדת לעומק הבעיה ומחפשים אחר המקור. פעמים רבות המקור הוא אחת מהאפשרויות הבאות: 

  • ריפלוקס – ריפלוקס וריפלוקס סמוי הן תופעות שבהן מיצים מהקיבה עולים במעלה הוושט וגורמים לתחושות של צרבת. ריפלוקס יכול להיווצר בנסיבות שונות כמו עודף משקל, חולשה של השריר הטבעתי בין הוושט לקיבה, בקע בסרעפת ועוד. 
  • קרוהן – קרוהן היא אחת ממחלות המעיים הדלקתיות. האופן בו  מחלת קרוהן בא לידי ביטוי משתנה מאדם לאדם והסימפטומים מגוונים ויכולים לכלול כאבי בטן, נפיחות בטנית, חוסר תאבון ועוד. ישנן תופעות הדורשות התייחסות והתערבות כי עלולות להעיד על בעיה חמורה של חסימת מעיים לדוגמא וביניהן עצירות קיצונית או הקאות שלא מפסיקות. 
  • מעי רגיז – מעי רגיז היא הפרעה הנובעת מהפרעות בתנועת המעיים. הסימפטומים של התופעה רבים ויכולים לבוא לידי ביטוי בכאבי בטן, תחושה של נפיחות וגזים, חוסר נוחות בטנית, יציאות משתנות ועוד. התופעות יכולות להחמיר במצבים נפשיים שונים כמו לחץ וחדרה
  • קוליטיס כיבית – מחלת הקוליטיס היא מחלה בה יש דלקת ברירית של המעי הגס, הדלקת מתחילה לרוב ברקטום וגורמת לתופעות של חום, כאבי בטן חזקים, ירידה במשקל, תדירות גבוהה של יציאות אפילו דמיות ועוד. 
  • הליקובקטר – הליקובקטר הוא חיידק שחי בקיבה ולאורך זמן מפריע לקיבה בהתמודדות עם סביבתה חומצית. החיידק הזה מאוד נפוץ, ונמצא בקרב אחוזים גבוהים מאוד באוכלוסייה. כאשר החיידק הזה קיים ללא טיפול הוא עלול לגרום למחלות שונות כמו אולקוס, דלקות ואפילו סרטן. הימצאות החיידק עלולה להוביל לתופעות שונות במערכת העיכול. 
  • רגישות ללקטוז – רגישות ללקטוז היא תופעה נפוצה אף היא בקרב מבוגרים, הלקטוז קיים במוצרי חלב שונים, אנשים שמפתחים רגישות ללקטוז סובלים מבעיות עיכול שונות כאשר הם צורכים אותו, כמו שלשולים, כאבי בטן ועוד. 
  • דלקת בוושט – כאשר מדובר על דלקת בוושט הכוונה למחלה כרונית בה ברוב המקרים מדובר על מצבים בהם חומצות מהקיבה עולות מעלה, אך הבעיה יכולה לבוא לידי ביטוי גם בדרכים אחרות. מי שסובל מההפרעה הזו סובל מסימפטומים שונים כמו הקאות, צרבות, קשיי בליעה ועוד. 
  • תסמונת בארט – תסמונת בארט מתייחסת למצבים בהם תאים בוושט עוברים שינוי ומתנהגים כמו תאי מעי. הסימפטומים של המחלה דומים מאד לעוד הפרעות במערכת העיכול ולכן קשה לאבחן אותה, המחלה מופיעה פעמים רבות בעקבות תופעות קודמות כמו דלקות כרוניות בוושט, ריפלוקס ועוד. התסמונת עלולה להעלות סיכויים לחלות במחלת סרטן הוושט.
  • אכלזיה – מחלה שפוגעת בעיקר בצעירים ופוגעת בתפקוד התקין של הוושט. זו מחלה נדירה יחסית והיא עלולה להוביל לקשיים שונים במערכת העיכול ובעיקרם קשיים בבליעה ותופעות שנובעות מכך כמו בחילות, צרבות, הקאות ועוד. 
  • דיספגיה – כאשר מדובר על דיספגיה מדובר למעשה על קושי בבליעה. בליעת מזון ואפילו שתיה ברמה קלה או קשה. יש סיבות רבות שיכולות להוביל למחלה זו והמקור של רובן הוא בבעיות שונות בוושט. גם במקרה של דיספגיה פעמים רבות מופיעות צרבות, שיעולים, כאבי גרון ועוד סימפטומים נפוצים של הפרעות במערכת העיכול.
  • אולקוס – אולקוס מתאר מצב בו יש פצע ברקמה של הרירית בקיבה או במעי הדק. זו תופעה יחסית נפוצה שעלולה להיווצר במצבים שונים, גם בעקבות מצב נפשי לא טוב, תזונה לא מיטיבה, שימוש באלכוהול ועוד. התסמין הכי בולט במקרה הזה הוא כאבי בטן אבל גם צרבות, בחילות, חוסר תיאבון, ירידה במשקל ועוד. 
  • דיספפסיה – מדובר בהפרעה של מערכת העיכול שמובילה לתסמינים שונים כמו תחושת נפיחות, צרבות, הקאות ועוד. המחלה נגרמת מנסיבות שונות בינהם מצב נפשי, חיידק ההליקובקטר ועוד. 
  • דלקת גרון – הקשר בין דלקת גרון לבין הפרעות במערכת העיכול הוא מפתיע לעיתים, אבל פעמים רבות דלקת גרון יכולה לנבוע מתופעות שונות של מערכת העיכול כמו דלקת בוושט, קרוהן וכן הלאה. 
  • תת חומציות בקיבה – תופעה בה מיצי קיבה שונים לא מופרשים באופן תקין ובעקבות כך המזון אינו מתפרק כראוי וגורם לתופעות שונות כמו בחילות, הקאות, עצירות ועוד.

איך הרפואה הסינית מתייחסת לנושא של הפרעות במערכת העיכול?


הפרעות במערכת העיכול יכולות להקשות על חיי היום יום. באמצעות הרפואה הסינית אפשר להקל על סימפטומים רבים הנובעים מהפרעות אלו. הטיפול כולל טיפול בצמחי מרפא, טיפול בדיקור סיני, שיפור ודגש על איזון ושיפור אורחות החיים בשילוב תזונה בריאה מאוזנת אשר מותאמת אישית. אני מזמינה אתכם לפנות אלי ולקבל ייעוץ בהתאמה אישית לכל ההפרעות והתסמינים שאתם סובלים מהם ולמצוא את הדרך להקל עליכם. 

הכירו מגוון טיפולים מעולם הרפואה האלטרנטיבית שיקלו עליכם.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918


לכל המאמרים >