תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיפול במחלת קרוהן

מחלת קרוהן (Crohn's disease) היא מחלת מעי דלקתית כרונית, אחת מקבוצת המחלות אליה שייכת גם מחלת קוליטיס כיבית. המחלה עלולה לפגוע בכל חלקי המעי. המחלה מופיעה בדרך כלל בקרב בני גיל העשרה ועד גיל שלושים, או בקרב מבוגרים בני 60 עד 80. כמו מחלות המעיים הנוספות מקבוצה זו, מחלת קרוהן מתאפיינת בגלים של התלקחות שלאחריהם מופיעה תקופת רגיעה ורמיסיה (התפרצות). התפרצויות המחלה הן בלתי צפויות, וההופעה הפתאומית והבלתי נשלטת מוסיפה למתח ולחרדה שבהם שרויים החולים. אלא שיש חדשות טובות, והן שהיום תמצאו מגוון רחב של שיטות טיפול בקרוהן.

שילוב של הרפואה הסינית והמערבית, יכול לעזור לייצב את הסימפטומים, למנוע הדרדרות, החרפה ואף להביא לרמיסיה (הפוגה) חלקית או מלאה.

מזמינה אתכם להתייעץ איתי בכל בעיה! לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

קרוהן – תסמינים בולטים

תסמיני הקרוהן מגוונים ומשתנים מאוד בין חולה לחולה ולעתים אף בין התקף להתקף בגופו של אותו חולה. הסימפטומים מערבים מערכות שונות בגוף וכוללים כאבים ועוויתות בבטן, מספר רב של יציאות ביום, בטן נפוחה, פיסורה, יציאות שכוללות מוגלה, כיבים במעיים, חום ופצעים מוגלתיים באזורי גוף שונים (למשל אפטות בפה). נוסף על אלו, מלווה המחלה בחוסר תיאבון, ירידה במשקל הגוף, עייפות, כאבי שרירים, מצב רוח ירוד עד דיכאון.

חולים בקרוהן לוקים בשכיחות רבה גם בבעיות בריאות נוספות כדוגמת דלקות עיניים, מחלות בדרכי השתן, מחלות מפרקים ועוד.

טיפול בקרוהן לפי הגישה המערבית

הטיפול בקרוהן ברפואה המערבית כולל מתן תרופות נוגדות דלקת, סטרואידים, אנטיביוטיקה ותרופות שנועדו לדכא את מערכת החיסון. במצבים קשים נדרש לעתים טיפול כירורגי, שבו נכרת חלק מהמעי או שמרחיבים אזור שבו חלה היצרות מעיים.

חולי קרוהן נוטלים בדרך כלל מספר תרופות במקביל. הם עלולים עקב כך לסבול מתגובות בין תרופתיות, תופעות לוואי ובעיות בספיגת ויטמינים וחומרי מזון חשובים, בעקבות השימוש בתרופות.

טיפול טבעי בקרוהן

הטיפול בקרוהן ברפואה סינית מותאם לכל מטופל על פי התסמינים שהוא מציג בפני המטפל. הרפואה הסינית רואה בקרוהן מחלה של חוסר איזון בין חוסרים לעודפים. המחלה עשויה לנבוע מחולשה של מערכת העיכול. תוספת עומס קבועה על המערכת החלשה, בדמות מזונות שהגוף מתקשה לפרק ולפנות, יוצרת לאורך זמן חוסר איזון. הגוף מצוי במצב של עודפות חום ולחות, ואלו מתבטאים בכאבי בטן, כיבי מעיים, שלשול ועוד.

טיפול טבעי בקרוהן ברפואה סינית מסורתית כולל בין השאר דיקור סיני, צמחי מרפא והתאמת תפריט תזונתי. הדיקור נועד לפנות את עודפי החום מן המעיים, להפחית את הלחות (ובכך להפחית את הדלקתיות במעי בזמן התקף) בנוסף להרגעה במצבי חרדה וסטרס. נטילת תערובת צמחי המרפא שמותאמת למטופל ולמצבו, מסייעת בהסדרת מערכת העיכול, ומועילה בתהליכי פירוק המזון, ספיגת החומרים החיוניים לגוף, שיקום פלורת המעיים וטיפול בסימפטומים הנוספים. השינויים התזונתיים שמוצעים לחולי קרוהן כוללים הפחתת מזון אלרגני, נטילת תוספים שיסייעו לאזן את החוסרים שיוצרת המחלה ועוד.

קרוהן היא מחלה קשה ומורכבת, והחולים בה סובלים הן מכאב ואי נוחות פיזית והן בפן הנפשי. הטיפול הסיני מציע הקלה ורווחה לחולי קרוהן, והוא מותאם באופן אישי לכל חולה – על פי הסימפטומים, אורחות חייו ומצבו בכל שלב.

מזמינה אתכם לפנות אלי למידע נוסף והתאמת טיפול בקרוהן מדויק עבורכם!

מזמינה אתכם להתייעץ איתי בכל בעיה! לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקה ברמת אביב.

טיפול טבעי בקרוהן המלצה חמה
המלצה על מאיה נאור, טיפול בקרוהן

לכל המאמרים >