תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

תרופות סבתא לצרבת: כל ההמלצות והדגשים להקלה על המצב

תרופות סבתא לצרבת – מה יכול לעזור לכם?

צרבת מהווה את אחת מהתלונות השכיחות ביותר בקרב האוכלוסייה הכללית, בכל הגילאים. היא מלווה בתחושות קשות של צריבה בגרון, כאבים בחזה, צרידות, ריח רע מהפה ועוד והיא פוגעת קשות באיכות החיים. היא יכולה להתבטא לאורך כל שעות היום אך היא קשה במיוחד בשעות הלילה, כאשר עוברים למצב שכיבה מאוזן, עם כאבים חזקים ומעיקים שמדירים שינה. ישנם פתרונות רבים למניעת התסמינים – שגם במקרה הזה קיימות פתרונות משלימים שיכולים לשנות את התמונה. מהן הסיבות להופעת הבעיה, והאם במקרה של צרבת תרופות סבתא עשויות להקל עליכם? הנה התשובות.

מדוע חשוב להכיר תרופות סבתא לצרבת?

הצורך להכיר כמה שיותר תרופות סבתא לצרבת הוא הכרחי מכיוון שבמקרים קשים היכולת לתפקד נפגעת ולכן חשוב להכיר כל פתרון שיכול לעזור באותו הרגע. השאלה הראשונה היא מהם הגורמים לבעיה. ובכן, התסמינים מופיעים בשל מיצי עיכול שמגיעים מהקיבה ופוגעים בוושט, שאינה אמורה להימצא בתנאים חומציים כלל. תופעה זו מתרחשת בעקבות מגוון רחב של סיבות כגון:

  • בעיות בשסתום החד-כיווני בין הוושט לקיבה
  • שינויים הורמונליים כתוצאה מגיל מבוגר או בזמן הריון
  • זיהומים ויראליים וחיידקיים שגורמים לתהליכים דלקתיים בקיבה ועלייה ברמת החומציות בה
  • אורחות חיים שמקדמים את התסמינים הלא נעימים כגון שתיית אלכוהול מופרזת, עלייה במשקל, צריכת ארוחות גדולות נפחיות מדי, צריכת מאכלים שומניים וחריפים ועוד

פעמים רבות מדובר פשוט בנטייה גנטית מולדת שממנה סובלים לאורך החיים. בכל המקרים, מעבר לתסמינים הלא נעימים, התעלמות מהבעיה עלולה לקדם פגיעה נרחבת יותר בוושט, מגדילה את הסיכוי להתפתחות גידולים ממאירים ברקמה זו ועשויה להביא לפגיעות נוספות כגון דלקות ריאה, בעיות שיניים וחניכיים ועוד.

תרופת סבתא מהווה פתרון מצוין עם יתרונות מרובים. זה נכון שבימינו ניתן למצוא מגוון רחב של תרופות לצרבת שמסוגלות לסייע בהתמודדות עם הבעיה בצורה יעילה, אך יש לקחת בחשבון שלרבים מהאנשים אותן תרופות גורמות לתופעות לוואי לא נעימות, כך שאיכות החיים בכל זאת נפגעת. תרופות סבתא לצרבת, לעומת זאת, אינן גורמות לתופעות לוואי כלשהן ואף מהוות פתרון מושלם גם לילדים, נשים בהריון ואנשים שסובלים ממצבים רפואיים קשים, מה שלא תמיד מתאפשר עם תרופות רגילות. באמצעות תרופות סבתא, הבעיה יכולה להיעלם בצורה מהירה יחסית ואין שום סיבה לסבול עד להגעה לרופא או לבית המרקחת.

 

לפרטים ויצירת קשר עם מאיה נאור: 074-7690918

אילו תרופות סבתא לצרבות קיימות?

רוצים לדעת מה לאכול כשיש צרבת? התשובה היא שקיימות מספר תרופות סבתא לצרבת, שניתן להפיק ממאכלים וחומרים שקיימים בכל בית. הנה כמה מהיעילות ביותר שבהן:

  • בננה – מעבר לכך שמדובר בפרי שעשיר באשלגן, תורם למאזן תקין של אלקטרוליטים בדם, מלא אנרגיה ותורם לשחרור שרירים והפחתת לחץ דם, הרי שבננה הוכחה כיעילה גם בהקשר שלנו. הבננה סותרת את החומציות שבקיבה ובכך מקלה על התסמינים. גם לאבוקדו תכונה זו והוא מומלץ ביותר.
  • שיבולת שועל – ידועה ביכולות ספיחת הנוזלים שלה ולכן מונעת את עליית מיצי הקיבה לאזור הוושט
  • מים קרים – שתיית מי קרח בלגימות קטנות מרגיעה את אזור הוושט ומקלה משמעותית על תחושות הצריבה
  • חלב – מכיל מלחי סידן שמהווים סותרי חומצה טבעיים. ניתן ללגום מעט חלב בכל פעם שמתחילים לחוש את חוסר הנוחות בוושט, וההקלה לא תאחר מלהגיע.
  • שקדים – מאזנים את רמת החומציות בקיבה ומספקים הקלה באופן מיידי. יחד עם זאת, יש לדעת כי על מנת שהשקדים אכן יהיו יעילים בתור תרופות סבתא לצרבות, עליהם להיות קלויים ולא מצופים במלח.
  • חליטות – מספר חליטות צמחים ידועות ביכולותיהן לווסת את החומציות בקיבה ולהקל על התסמינים. בין צמחים אלו ניתן למצוא נענע, שורש ליקריץ ודרדר כחול (במקום גרניום לימוני, פלח לימון ופרוסות מלפפון)

באתר הבא (באנגלית) תמצאו כמה מאכלים מומלצים נוספים.

בננה - צרבת תרופות סבתא

גם סודה לשתייה יכולה לעזור

אם אתם מחפשים, תרופות סבתא לצרבת סודה לשתיה, גם מאוד יכולה לעזור. היא עוד אפשרות שחשוב שתכירו. כדי ליהנות מהיתרונות של סודה לשתייה, יש לקחת חצי כפית אבקת סודה לשתייה, לערבב בכוס מים ולשתות באיטיות כבר בשלבים הראשונים בהם הבעיה מתחילה לתת את אותותיה. הסודה מנטרלת את החומציות הקיבתית ומקלה על התסמינים. מומלץ להשתמש בשיטה זו לאחר כל ארוחה. יחד עם זאת, חשוב לדעת מספר דברים לפני שפונים לאפשרות של סודה לשתייה בתור תרופת סבתא. למרות שהבעיה אכן יכולה לעבור בעזרתה, יש לציין כי לעומת תרופות הסבתא האחרות שהוזכרו לסודה לשתייה אין שום ערך תזונתי. מה אם פתרון טבעי לצרבת? אז דייסה של שיבולת שועל במים תרגיע את תחושת הצרבת.

בנוסף, חשוב לדעת כי לא מומלץ לצרוך מעבר לשישה חצאי כפית של סודה לשתייה ביום ואם אתם מבוגרים מעל גיל 65, גם לא לעבור את שלושת חצאי הכפית ליום אחד. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ ברופא המטפל במידה ומעוניינים לצרוך סודה לשתייה על בסיס קבוע, קל וחומר כאשר מדובר באדם מבוגר, בעל מחלות רקע (בעיקר מחלת כליות ויתר לחץ דם) וכמובן שבמקרה בו הבעיה מופיעה בהריון.

יתרונות השילוב עם הרפואה הסינית

אפשרות נהדרת להפחית צרבות, ללא תופעות לוואי כלשהן או מגבלה על זהות המטופלים, היא לשלב תרופות סבתא עם טיפול בצרבת על פי רזי הרפואה הסינית. למעשה, אם הצרבות חוזרות פעם אחר פעם, או ה"תרופה" שלקחתם סיפקה הקלה למשך כמה שעות בלבד, פנייה אל מטפל ברפואה הסינית תאפשר לכם להגיע לשורש הבעיה, להעלים את הבעיה לתמיד או לפחות להפחית בצורה משמעותית את תדירותה. התוכנית כוללת התאמת תפריט תזונתי אישי שמבוסס על עקרונות התזונה הסינית, שימוש בצמחי מרפא ודיקור סיני.

אינספור אנשים ברחבי העולם כבר גילו את נפלאות הרפואה הסינית והחזירו לעצמם את איכות החיים בחזרה. מומלץ גם לכם לנסות.

 

לפרטים ויצירת קשר עם מאיה נאור: 074-7690918


לכל המאמרים >