תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

כאבי גרון – מה לעשות כשיש כאב גרון מתמשך שאינו עובר?

גירויים בלתי פוסקים בחלקי הלוע השונים, תחושת חוסר נוחות, צרידות, צריבה, וקושי בבליעה (דיספגיה) או בדיבור הם רק חלק מהתסמינים של הסובלים מכאבי גרון, על אחת כמה וכמה כאב גרון מתמשך. בעוד אצל רבים יופיעו התסמינים על רקע זיהום נגיפי או ויראלי, במקרים של כאבי גרון כרוניים התופעה עלולה להתפרץ עקב בעיות במערכת העיכול, סטרס ואורח חיים לא מאוזן. מתי חשוב לפנות לגורם מטפל? וכיצד הטיפול הטבעי ושינוי אורח החיים עשויים להקל ולעודד הפוגות של הכאב?

מה יכול לגרום לכאבי גרון חזקים?

מי מאיתנו לא מכיר את התחושה המעיקה של כאבי גרון? מדובר באחת מן התופעות המוכרות והנפוצות ביותר בקרב האוכלוסיה הכללית. כאב בגרון (או בלועזית sore throat) מתאר בדרך כלל כאב רציף המלווה בגירוי ותחושת אי נוחות לאורך חלקי הלוע השונים. במקרים של כאבי גרון אקוטיים (קצרי מועד), לרוב ניתן לאתר את המקור לכאבים על ידי אבחון רפואי פשוט ומהיר. הכאב האקוטי מתפתח בדרך כלל על רקע זיהומי (הזיהום הוויראלי נפוץ יותר מהזיהום החיידקי – הרפס למשל), אשר יוצר תגובה דלקתית בגרון. הכאבים ילוו פעמים רבות גם בתסמיני שפעת, חום וחולשה כללית.

במקרים חמורים, כאבי הגרון עלולים להתפתח גם בעקבות אבסצט או גידולים בגרון.

כאב גרון מתמשךצרבת, ריפלוקס וגורמים מפתיעים נוספים של כאב גרון מתמשך

לעיתים, מקור כאבי הגרון יהיה דווקא בהפרעות שונות במערכת העיכול ובאורח חיים לא מאוזן. תופעות חוזרות של צרבת וריפלוקס עקב החזר וושטי של מיצי הקיבה החומציים אל הגרון יכולות לגרום לתחושות בעירה וכאבי גרון. מלבד זאת, צרבת או ריפלוקס גם מגבירים את הסיכון לבעיות דוגמת דימומים או צרידות. לעיתים הם גם גורמים לכוויה במיתרי הקול.

במקביל, חשוב להזכיר גם את תרומתם של הלחץ והסטרס למערכה. אורח חיים מתוח ולחוץ משבש את פעילותה של המערכת הסימפתטית ומוציא מאיזון את המערכת החיסונית. אלו בתורם מגבירים את הרגישות הכללית של הגוף ויכולים לגרום לכאבי גרון.

בכתבה נפרדת באתר, התייחסתי לסיבות להופעה של צרבת בלילה ולדרכי ההתמודדות איתה. גם במקרה של כאבי גרון, ייתכן מצב של התגברות הכאבים בשעות הלילה. מנחי שכיבה לא נכונים בעת השינה יוצרים לחץ על הקיבה ומגבירים את הסיכון לבקע סרעפתי ותחושות צריבה מלוות בכאבי גרון. ואפרופו שינה, חשיפה לאוויר יבש תוך כדי שינה עם פה פתוח מהווה מקור נפוץ נוסף לכאבי הגרון. באתר הבא תוכלו לקרוא עוד על כאבי גרון בלילה.

טיפול טבעי ברפואה סינית

מנוחה ומתן טיפול אנטיביוטי (במקרה של זיהום חיידקי) מהווים את הטיפול היעיל ביותר לכאבי הגרון האקוטיים. לצד זה מומלץ לשלב טיפולים מהקשת הרחבה של הרפואה המשלימה, בדגש על רפואה סינית. התכנית הטיפולית עשויה להשתנות ממטופל אחד לאחר, והיא כוללת שימוש בטכניקות של דיקור סיני, לצד שימוש בצמחי מרפא והמלצות לשינויים בהרגלי התזונה ואורח החיים.

מטרתו של האבחון היסודי בתחילתו של כל טיפול טבעי הוא בזיהוי הרקע המדויק לכאבי הגרון והתאמת טיפול אישי ומיטבי.

הדיקור הסיני מסייע בהקלת תסמיני הכאב ומעודד את ההפוגות בין התסמינים הנלווים האחרים (צרבת, ריפלוקס, צרידות ועוד).

צמחי מרפא מסייעים גם הם בהקלת תחושות הצריבה בגרון, איזון החומציות בקיבה ועידוד השיקום של המערכת החיסונית.

מלבד המלצות לתזונה נכונה לשם איזון החומציות בקיבה, הטיפול הטבעי שם דגש גם על שינוי באורחות החיים, בדגש על הרגלי שינה נכונים.

סובלים מכאבי גרון מתמשכים? זקוקים להכוונה וכלים לטיפול בהפרעה? פנו אלינו, לקליניקה של מאיה נאור, ונשמח לסייע לכם באמצעות טיפול טבעי מהיר ויעיל להקלת תסמיני הכאב.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918


לכל המאמרים >