תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

מה זה סיבו – להסתכל על החיידקים מנקודת מבט חדשנית 

סיבו, או בשמו המלא Small Intestinal Bacterial Overgrowth (SIBO) הוא שגשוג יתר של חיידקים במעי הדק. החיידקים משתלטים על מהמערכת וגורמים לבעיות עיכול רבות ולתסיסה מוגברת של מזון אחרי ארוחות. מהו סיבו ומהם תסמיניו, איך מטפלים בו מנקודת מבט חדשנית ואילו שינויים תזונתיים מומלץ לעשות כדי למנוע ממנו מלחזור? הכנתי לכם את כל התשובות במדריך הבא. 

מהם תסמיני סיבו? 

בסיבו האוכל מגיע אל המעי הדק במהירות, לכן מיד עם סיום הארוחה יכולים להתחיל תסמינים כמו חוסר נוחות ונפיחות בבטן, במקרים מסוימים התסמינים ממשיכים אף במהלך כל היום. התסמינים הם רבים וכוללים בין היתר נפיחות, גזים, עצירות או שלשול, קצת מבלבל, נכון? 

אז לא כל עצירות ואי נוחות ייחשבו סיבו, אך כאשר מדובר בתסמינים שחוזרים על עצמם לאחר האוכל, מומלץ לבחון האם בזה מדובר. אלה לא התסמינים היחידים, סיבו יכול לגרום לכאב, צרבת, ריבוי גרפסים, בעיות של ספיגת מזון, תחושה של חוסר נוחות בבטן ורפלוקס. במקרים מסוימים אך נדירים יותר, סיבו יכול לגרום לבעיה בספיגת שומן, שמובילה לצואה בעלת ריח חריף מהרגיל. 

מדוע זה קורה? 

ישנן לא מעט סיבות להתפתחות סיבו, אך ניתן לומר שכולן קשורות בדרך כזו או אחרת למערכת העיכול ולמנגנוניה השונים. במקרים אחרים דווקא הקשר יהיה למחלות אחרות שהובילו להתפתחות סיבו ובדרך כלל הטיפול בסיבו יסייע להקל על תסמיני המחלה. 

סוכרת לא מאוזנת יכולה גם כן להוביל לסיבו, גם בעיות כבד, חרדה וסטרס, בעיות רפואיות הקשורות למערכת החיסון ולמערכת העצבים ואף שימוש בתרופות שיש להן השפעה על רמת החומציות בקיבה. 

סוגי סיבו ומאפייניהם הספציפיים 

בדרך כלל אנחנו מבדילים בין שלושה סוגים של סיבו: 

מתאן – לרוב מיוצר על ידי יצורים שדומים לחיידקים, אך הם אינם כאלה ונוכחותם גורמת לפעילות מעיים מועטה ומשכך, לעצירות. 

מימן – מיוצר ברוב המקרים על ידי חיידקים רבים ובניגוד למתאן הוא גורם לשלשולים, זהו גם הסוג הנפוץ יותר של סיבו. 

מימן גופריתי – בסיבו זה בדרך כלל אנשים יסבלו מדחיפות גדולה לצואה, שלשול, ריח לא נעים של גזים ובעקבות התסמינים הללו יכולים להתפתח גם תסמינים נוספים של חולשה וחולי. 

את סוג הסיבו בודקים באמצעות בדיקת נשיפה שמודדת את כמות הגז המופק מהמעי הדק. 

הטיפול – איזון במערכת העיכול 

זה לא סוד שלרפואה הקונבנציונאלית אין פתרונות מוחלטים לטווח הרחוק לבעיות עיכול רבות, שכן רוב הטיפולים מתמקדים בטיפול בסימפטומים ולא במחולל הבעיה, או המקור שלה. מה שכדאי לדעת על הטיפול לפני שמתחילים לדבר עליו – מדובר בתהליך, ותהליך לוקח זמן, לכן עליכם להיאזר בסבלנות ולהבין שזה תהליך, אך כמו בכל מקרה אחר בחיים, הסבלנות משתלמת. 

אחת הגישות הטיפוליות כיום דוגלת בהרכבת פורמולת צמחי מרפא ובהתאמה לסיפור המטופל הספציפי. לטיפול זה יתרון בשל הגמישות הרבה שלו – בוחנים אילו צמחים מספקים את ההשפעה הטובה ביותר ועד ליצירת הפרוטוקול המדויק ביותר. 

אם אתם מעוניינים במידע נוסף ופרטים על טיפול בסיבו – פנו אלי. 

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

הגישה החדשנית – לטפל בסיבו ממקום אחר 

כמו שכבר אמרנו, יש לגישת הטיפול הרגילה יתרונות אך גם חסרונות רבים – אין לגישת הטיפול הזו פתרון לטווח הרחוק, כזה שימנע מהבעיה לחזור שוב ושוב. כיום, הגישה החדשנית דוגלת ביצירת איזון במערכת העיכול, איזון שייצור סביבה המעודדת אוכלוסיית חיידקים בריאה. 

מערכת העיכול שלנו מכילה מנגנונים טבעיים ששומרים על איזונה, והגישה החדשה אומרת – במקום לעבוד נגד החיידקים הרעים – בואו נעבוד עם החיידקים הטובים. הגישה החדשנית שמה דגש על אבחון מדויק ואז התאמה של תוספים, צמחים, תזונה וטיפולים נוספים שתפקידם כולם לחזק את התהליכים החיוביים במערכת העיכול. 

אותה הגישה גם דוגלת בבחינה מעמיקה של ההיסטוריה הרפואית, התזונה והרגלי החיים שיכולים להוביל להתפתחות סיבו ולשגשוגו בגוף. לדוגמה, שימוש בפרוביוטיקה כחלק מאסטרטגיית הטיפול נפוץ מאוד, ומלבד הפרוביוטיקה ישנם תוספים רבים שיכולים להשיג את האיזון המיוחל במערכת העיכול.


לכל המאמרים >