תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

מה עצירות אומרת על הבריאות שלכם?

כמעט כל אדם יחווה עצירות בשלב כזה או אחריו בחייו, שכן מדובר על תופעה בריאותית נפוצה והיא הרבה יותר מסתם אי נוחות זמנית– עצירות יכולה להסב סבל רב לאנשים. כל מי שחווה את התופעה יודע, מדובר בכאב שאינו מרפה וגם כשכבר רוצים להיפטר ממנו, הוא מתעצם והופך לבלתי נסבל. למה העצירות מתרחשת, מה הסטטיסטיקות אומרות, כיצד טיפולים מהרפואה האלטרנטיבית יכולים לסייע ומתי העצירות היא סימן אזהרה עבורכם? הכנו לכם את כל התשובות.

מהי עצירות ומה גורם לה?

למערכת העיכול רשת מורכבת של איברים ותהליכים ויש לה תפקיד מכריע בשמירה על הבריאות הכללית, שיבושים במערכת העיכול יכולים לבוא לידי ביטוי כעצירות.עצירות היא מצב המאופיין ביציאות קשות ויבשות או באי יכולת להגיע ליציאה בשל הכאב. בעוד שעצירות מדי פעם היא נורמלית לגמרי ונובעת בדרך כלל מבעיה נקודתית של מזון, עצירות ממושכת עשויה להצביע על בעיה בריאותית אחרת.

מספר גורמים תורמים לעצירות, החל מבחירות אורח חיים ועד למצבים רפואיים. צריכת סיבים לא מספקת, התייבשות, חוסר פעילות גופנית והתעלמות מהדחף לרוקן את המעיים גם הם גורמים נפוצים הקשורים לאורח החיים. בפן הרפואי, תסמונת המעי הרגיז (IBS), תת פעילות של בלוטת התריס ותרופות מסוימות עלולות להוביל גם הם לעצירות.

אי הנוחות הקשורה לעצירות היא הרבה מעבר לכאב פיזי. מדובר על מצב פיזי שיכול להוביל למצוקה רגשית, להשפיע על איכות החיים ולגרום לאנשים להימנע מאוכל ואף להחסיר ימי עבודה ולימודים. התחושה המתמשכת של נפיחות, כאבי בטן והתסכול מניסיונות הקלה לא מוצלחים יכולים לגבות מחיר מכל אדם, לכן טיפול בעצירות אינו קשור רק לבריאות הפיזית אלא גם הנפשית.

סובלים מעצירות וחייבים סיוע? בואו והכירו מגוון טיפולים מעולם הרפואה האלטרנטיבית שיקלו עליכם.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

עצירותהדרכים לטפל בעצירות

יש קשר ישיר בין תזונה ובין עצירות – צריכת תזונה דלה בסיבים, בחומרים מזינים חיוניים ובמים יכולה לתרום להתפתחות עצירות, אלה עובדות ומכאן גם יש לציין – חשוב לשתות המון מים גם אם יש עצירות וגם אם אין אותה כי היא מהווה את אחד מטיפולי המניעה העיקריים. כמו כן, מזונות מעובדים, עתירי שומנים וסוכרים, לרוב חסרים בסיבים הדרושים לעיכול בריא. זיהוי ושינוי הרגלי תזונה לקויים הוא שלב מרכזי בניהול ומניעת עצירות– שילוב ירקות רבים בתזונה היום יומית יסייע רבות בטיפול ובמניעה של עצירות כמו גם אכילת מזונות טריים ועתירי סיבים.

למרבה המזל, טיפול בעצירות כרוך לעתים קרובות בשינויים פשוטים באורח החיים. שינויים תזונתיים, צריכת מים מוגברת ופעילות גופנית סדירה יכולים להקל משמעותית על התסמינים. בעולם הרפואה האלטרנטיבית ישנם לא מעט טיפולים שיכולים לסייע בהקלה על עצירות, ברפואה הסינית עצירות היא סימן לתקיעות כאשר צמחי מרפא ודיקור סיני הם הטיפולים המומלצים, כמו גם הומאופתיה ועיסוי רפואי הוליסטי. בנוסף, שילוב של תוספי תזונה ספציפיים יכול לספק הקלה ממוקדת:

תוספי סיבים–קליפת פסיליום, זרעי פשתן וסובין חיטה הם מקורות מצוינים לסיבים מסיסים שיכולים לרכך את הצואה ולקדם יציאות קבועות.

פרוביוטיקה– כולנו מכירים את השם, אך מעטים מאתנו יודעים שיש לפרוביוטיקה תפקיד מכריע גם בכל מה שנוגע לפעילות המעיים. חיידקים מועילים אלה מקדמים את בריאות המעיים ויכולים לשפר את תפקוד העיכול הכללי, וזהו כמובן הפוטנציאל להקלה על העצירות.

מגנזיום–מינרל זה פועל כחומר משלשל טבעי, עוזר להרפיית שרירי המעיים ולהקלה על עצירות.

ויטמין C –ידוע בתכונותיו נוגדות החמצון, ויטמין C יכול לרכך צואה ולקדם את סדירות המעיים.

ומה הסטטיסטיקה אומרת?

עצירות אינה מפלה בין אדם לאדם, היא יכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים וגם ילדים ממש צעירים יכולים לסבול ממנה. הסטטיסטיקה אומרת ש-20% מהאוכלוסייה יסבלו מעצירות ויש לעשות הפרדה בין עצירות כרונית שחוזרת על עצמה ואף להימשך שנים ובין עצירות קצרה שנובעת מבעיית עיכול זמנית. מחקרים מהתחום גם מראים שנשים סובלות מעצירות יותר מגברים, וגם אנשים שאורח חייהם כולל ישיבה רבה סובלים מעצירות יותר, כמו כן, לעיתים עצירות יכולה להיות סימן אזהרה למצב רפואי אחר.

כשעצירות היא סימן אזהרה

עצירות מתמשכת עשויה להיות סימן אזהרה לבעיות בריאותיות חמורות יותר. הדבר יכול להצביע על בעיות פוטנציאליות במערכת העיכול, כגון סרטן המעי הגס או חסימת מעיים. אל תיבהלו למשמע המילים הללו, לרוב לא מדובר במחלות אלה, אך חשוב לא להתעלםמעצירות כרונית ולפנות לטיפול רפואי אם התסמינים נמשכים. השלב הראשון יכול תמיד להיות ניסיון לרוקן את המעיים בדרכים טבעיות עליהן נדבר עוד מעט, אך אם הן לא צלחו או אם העצירות חוזרת על עצמה, יש לבחון לעומק האם מדובר בבעיה של תזונה לקויה או האם מדובר על בעיה עמוקה יותר.

עצירות היא יותר מאי נוחות זמנית, מדובר בשיקוף הבריאות הכללית שלכם. הבנת הסיבות, זיהוי סימני האזהרה ואימוץ גישה הוליסטית לטיפול הם שלבים חיוניים בניהול ומניעת עצירות. על ידי מתן עדיפות לתזונה מאוזנת, שמירה על לחות ושילוב תוספי תזונה ממוקדים, תזכו למערכת עיכול בריאה יותר, וכתוצאה מכך, אתםתהיו בריאים יותר. ותקשיב למה שהמעיים שלכם אומרים – אולי הם מספרים לכם על הבריאות שלכם יותר ממה שאתם חושבים.


לכל המאמרים >