תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

המדריך לשיקום רירית הקיבה

כל הזמן אומרים לכם שאתם סובלים ממעי רגיז ושאין הרבה מה לעשות עם הנושא? קודם כל כדאי שתדעו – אתם ממש לא לבד בסירה הזו, בעיות במערכת העיכול נחשבות נפוצות מאוד ופעמים רבות לרפואה הקונבנציונאלית יש פתרונות קצרי מועד, כאלה שיפתרו לכם בעיה נקודתית אך לא את המחולל שלה. אז מהם הגורמים לבעיות העיכול, מהו שיקום רירית הקיבה, כיצד עושים זאת ומה אתם חייבים לדעת? הכנתי לכם את המדריך המלא. 

מהם הגורמים לבעיות עיכול?

בעיות עיכול יכולות להתרחש ממגוון רחב של גורמים, נדבר קודם על אחד המוכרים בהם – אותם חיידקים טובים שאנחנו מכירים מהמעיים שלנו. אז יש חיידקים טובים ויש חיידקים רעים, כאשר האיזון ביניהם מופר אנחנו חשופים ומעלים את הסיכוי לדלקות שגורמות לתסמינים ובעיות במערכת העיכול. 

גורם שני הוא זיהומים. שני הזיהומים המוכרים ביותר הם של פטריית הקנדידה והליקובקטור פילורי אך ישנם זיהומים רבים ונוספים שיכולים להוביל לבעיות עיכול. גורם נוסף משמעותי דווקא קשור לתחום הרגשי, לחץ נפשי מוכר כמחולל בעיות במערכת העיכול ומאז פרוץ המלחמה רבים חשים זאת על בשרם היטב. 

התחום הנוסף קשור לרירית הקיבה – אותו קרום שמצפה את השטח הפנימי של מערכת העיכול שלנו שיכול להיפגע מכל אותם הגורמים אותם הזכרתי עכשיו, אך גם מאכילה של מזון מעובד למשל. 

שלב ראשון – אבחון 

כדי שתוכלו לטפל בבעיית העיכול שלכם, תצטרכו להבין מנין היא נובעת – האם יש לכם זיהום, האם הסטרס הוא הגורם או שאולי זה חיידק שהתיישב לכם בקיבה והוא זה שגורם לכל בעיות העיכול מהן אתם סובלים. אבחון מקיף מאפשר לנו להבין מדוע הבעיה נוצרה, כשאנחנו יודעים את השורש לבעיה יותר קל לנו גם לטפל בה כי בבעיות עיכול אי אפשר לטפל רק בסימפטומים כיוון שבטווח הרחוק הבעיה תמיד תמשיך להתעורר ולצוף מעל לפני השטח. 

מהי דלקת של רירית הקיבה? 

דלקת רירית הקיבה (גסטריטיס) היא מחלה שעלולה לגרום לכאבים קשים במיוחד. היא נוצרת בדופן הקיבה ופוגעת בקרום ובדופן עצמו, כשזה קורה אין לקיבה אפשרות להגן על עצמה מחומצות העיכול החזקות והתוצאה היא כאבים. התסמינים יכולים להחריף כאשר אוכלים מזון שומני ומטוגן, כאשר אוכלים ארוחות גדולות, או אם אוכלים בסמוך לשינה או לפעילות גופנית. גם כאשר שותים אלכוהול או אוכלים מזון חריף. כאשר ישנה אבחנה של דלקת רירית הקיבה השלב הראשון יהיה הימנעות ממזונות אלה, שכן כאשר מצב זה מחריף הוא יכול להוביל לכיב קיבה ובמקרים מתקדמים וקיצוניים יותר להוביל גם לסרטן בקיבה. 

אבחון מדויק יסייע להוביל לאסטרטגיה טיפולית מתאימה שתסייע לשקם את רירית הקיבה, תוך מניעת סיבוכים בעתיד. 

מעוניינים לקבל פרטים נוספים על שיקום ריבית הקיבה? מוזמנים לפנות אלי. 

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

כיצד משקמים את רירית הקיבה? 

במקרים בהם הדלקת ברירית הקיבה אינה חמורה, הפחתת לחץ ושינוי תזונתי יכולים בהחלט להוביל להחלמה הדרגתית, אך כאשר מדובר בדלקת משמעותית ומתקדמת, יש לטפל בה באמצעים נוספים. 

אז כמו שציינתי קודם – יש להבין את מקור המחלה ולהתאים את הטיפול על פיה. במקרים רבים הטיפול יחל בהפחתת חומציות הקיבה, כדי להקל את תסמיני הדלקת וכדי לאפשר לרירית להחלים ולהוביל לאיזון מערכת העיכול כולה. 

דיקור סיני

אחד הטיפולים המומלצים הוא דיקור סיני המוביל לשחרור אנדורפינים הפועלים כמשככי כאבים בגופנו. הדיקור הסיני יכול לסייע בהפחתת החומציות ותסמיני הדלקת ובאיזון האנרגיה כולה במערכת העיכול תוך הוצאת חום עודף שנכלא במערכת בשל מצבה החולה.  

שינויים תזונתיים 

הטיפול באמצעות התזונה יכלול הוצאת מזונות חריפים ומעובדים מהתפריט, מזונות אלה מגרים את הקיבה, יחד עם משקאות אלכוהוליים וקפאין. מומלץ לצרוך פירות וירקות שאינם חומציים ולהפחית עם צריכת מוצרי החלב. עוד המלצה היא לאכול ארוחות קטנות ומדודות כדי להפחית את כמויות החומצה הנדרשת לפירוק המזון. 

צמחי מרפא

לצמחי המרפא יש חלק גדול מאוד בתרומה שלכם לריפוי רירית הקיבה ואף שהם נמצאים בשימוש אלפי שנים, בשנים האחרונות ניתן לראות שהטיפול באמצעותם תופס תאוצה. הם מסייעים להפחית את הדלקת, מורידים צרבות, מפחיתים בחילות, נפיחות, כאבים ותחושת כבדות. ישנם לא מעט צמחים בהם ניתן לעשות שימוש בתהליכי השיקום ובהם אולמוס, פיליפנדולה קמומיל והתאמת הצמח צריכה להתבצע בהתאם לאבחון ולמצבו של המטופל. 

בעיות עיכול ככלל ודלקת רירית הקיבה בפרט הן לא גזירת גורל. עם האבחון המדויק, עבודה בכמה מישורים ותוך שינוי תזונתי תוכלו להגיע למצב של רירית משוקמת.


לכל המאמרים >