תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיול בחו"ל, דלקת כרונית בקיבה וכאבים חזקים

מאיה נאור

סיפורה של מעיין – שפיתחה גסטריטיס כרוני לאחר טיפול אנטיביוטי

מעיין, בת 25, היא סטודנטית לפסיכולוגיה. לפני 4 שנים טיילה בתאילנד והחלה לסבול מכאב גרון חריף ואקוטי. היא הופנתה לבית חולים מקומי, והחלה לקבל טיפול אנטיביוטי. כעבור 3 שבועות החלה לסבול מכאבים עוויתיים חזקים ברום הבטן. מעיין הופנתה שוב לבית חולים מקומי, שבו עברה בדיקת גסטרוסקופיה.

תוצאות הבדיקה הצביעו על דלקת חמורה בקיבה. מעיין קבלה אנטיביוטיקה לטיפול בדלקת הקיבה, בשילוב סותר חומצה. מעיין חזרה לארץ. כעבור מספר חודשים, כשכאבי הבטן מהם סבלה החמירו, עברה בדיקת גסטרו נוספת, על ידי רופא הגסטרו המטפל, שאבחן שהיא לוקה במחלת גסטריטיס כרונית.

גסטריטיס היא מחלה דלקתית, שבה נוצרת דלקת בתאי הרירית המצפים את דופן הקיבה. בשל הדלקת, דופן הקיבה נותרת חשופה לתוכן החומצי של מיצי הקיבה, דבר שמחמיר את הדלקת, פוגע בעיכול וגורם לכאב. הכאב יכול לחלוף מעצמו תוך זמן קצר, אולם לעתים כאבי הבטן ממשיכים להופיע, לפעמים בהמשך לאכילה, ובמקרים מסוימים מופיעות גם נפיחות, תחושת מלאות, בחילות והקאות.

גסטריטיס כרונית שאינה מטופלת עלולה להוביל לסיבוכים שונים, ובראשם אולקוס, התנקבות של דופן הקיבה, דימום, וכן עלייה בשכיחות של גידולים בקיבה.

הטיפול הטבעי ששינה את התמונה

לאחר נטילה ממושכת של סותרי חומצה, וללא הטבה במצבה, החליטה לנסות טיפול טבעי במרפאתי, שכולל דיקור סיני, צמחי מרפא והמלצות תזונה. תלונתה העיקרית בהגיעה לטיפול הייתה צרבת וכאבים באזור בית החזה.

מיד לאחר המפגש הראשון, שכלל תשאול מקיף, אבחון וכמובן דיקור, חשה הטבה משמעותית. כעבור מספר ימים של נטילת צמחי מרפא, החלה לחוש שיפור ממשי. דייקנו את התזונה והמשכנו להיפגש לדיקור, אחת לשבוע. מעיין התמסרה לטיפול וקבלה על עצמה את כל ההמלצות שנתתי לה, ובהן המלצה להימנע משתיית אלכוהול, אכילה של ארוחות קטנות פזורות לאורך היום, והימנעות מאוכל שעלול לגרות את רירית הקיבה.

לאחר שלושה מפגשים התחלנו לרווח את מועדי הפגישות, ונפגשנו מעתה אחת לשבועיים. בשלב זה, כעבור שבועות ספורים בלבד, מגמת ההטבה נמשכה והיא כבר שכחה עד כמה סבלה לפני שהגיעה לטיפול. במקביל, ולאחר התייעצות עם רופא גסטרו מטפל, הוחלט שהיא יכולה להפסיק את נטילת סותרי החומצה. אנו נפגשות עד היום אחת לחודש וחצי עד חודשיים, לשם שמירה על איזון ובריאות תקינה. המחלה עברה, ומעיין חשה בטוב, ללא תלונות והפרעות בעיכול.

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקה ברמת אביב.


לכל המאמרים >