תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיפול טבעי למעי רגיז והפרעות דיספפסיה

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקות ברמת אביב ועמק החולה, גליל עליון.

תודה למאיה נאור על טיפול בתסמונת המעי הרגיז

מ’, בת 47, עורכת דין. חווה בשנתיים האחרונות צרבות חוזרות ונשנות שהיו באות והולכות לעיתים רחוקות. חודשים אחרונים חשה החמרה הן בכאבי הבטן העליונה, מהן סובלת מדקירות חזקות בנוסף לשלשולים מרובים וכאבי ראש.

בנוסף הוסיפה שסובלת מריח פה לא נעים, גזים בבטן, נפיחות ומלאות, בעיקר לאחר ארוחות. אציין שהתזונה עליה התבססה עד שהגיעה לטיפול כללה צריכה מרובה של בשר, פסטות ומזון מהיר. מפאת קוצר זמן, הייתה אוכלת הרבה בחוץ ולא מרבה לבשל בבית. לדבריה, גם מאפייני הווסת שלה כבר החלו להשתנות בחודשים האחרונים ואינם אותו דבר כמו לפני. היא הביעה בפניי את חששותיה מפני גיל המעבר.

 

האבחון והחששות לקראת הטיפול

לאחר ברור אנדוסקופי שעברה בו הכול יצא תקין, מ’ אובנה עם מעי רגיז והפרעות דיספפסיה.
לאחר תשאול מקיף שלי, שיתפה אותי בכך שהיא סובלת מאד מחרדות ומהססת להתחיל את הטיפול עם צמחים. גם הטיפול התזונתי היה לה לא פשוט והיא התקשתה להתמיד בו.

 

הטיפול הטבעי

למרות שהגיעה לדיקור, מ’ הייתה מאד סקפטית, זאת על אף שיומיים אחרי הדיקור כבר דיווחה על הטבה ועל רגיעה מסוימת בפן של הבטן.

לאחר כ-4-5 מפגשים, הרגישה הטבה שלא הייתה מספקת עבורי. היא הסכימה לשתף פעולה ולהתחיל לשתות פורמולה צמחית וטבעית שרקחתי לה. תוך שבוע ימים בלבד, משיפור קל הרגישה הטבה משמעותית ביותר בכל הקשור לתופעות ותסמינים של צרבות וכאבי בטן עליונה.

לאחר כשבועיים, מ’ ביקשה להפסיק עם המפגשים בעקבות הטבה במצב וטיסה לחו”ל. לכשחזרה מחו”ל, לא עברו שבועיים עד שצלצלה אלי בהיסטריה שכל התופעות חזרו ובגדול ואף החמירו (בדיוק כפי שהמלצתי לה, שמרווחים עושים בצורה מאד איטית ומסודרת). מ’ חזרה לטיפול, והפעם גם עם יומני האוכל והתזונה היא התמידה. היא הקפידה לקחת צמחי מרפא באדיקות, כיוון שאיננה מעוניינת לצרוך תרופות מערביות שהמליצו לה. למפגשי הדיקור היא מגיעה עדיין אחת לשלוש שבועות לתחזוק ושימור ואיזון וסתות והרגעת נפש.


לכל המאמרים >