תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיפול טבעי בקוליטיס שלא הגיב לטיפול תרופתי

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקות ברמת אביב ועמק החולה, גליל עליון.

תודה למאיה נאור על טיפול בתסמונת המעי הרגיז

מ, בת 72, אובחנה עם קוליטיס לפני 38 שנה.

סובלת מיציאות מימיות ודחופות עד כדי כך שלפעמים לא מספיקה להגיע לשירותים. סובלת מגזים, הרפס על השפתיים לעתים קרובות וטעם מר בפה. מדי פעם סובלת גם מצרבות. ללא כאבי בטן. לפני 10 שנים נמצא פוליפ בטרמינל איליום ולכן עברה כריתה של חלק מהמעי בגלל המיקום הבעייתי שלו. ביצעה בדיקת קולונוסקופיה אחרונה לפני כמעט שנה שיצאה תקינה.

סובלת משינה קלה, עוסקת בפעילות גופנית, שותה הרבה מים ואוכלת תזונה קבועה שכוללת ביצים, בננות, קרקרים ותה קמומיל.

ברקע יש סוכר גבוה שכרגע מאוזן עם גלוקומין שנוטלת 3 פעמים ביום ולחץ דם גבוה שבשבילו לוקחת נורמלול (חוסמי ביטא). מדדי דלקת תקינים וקאלפרוטקטין (בדיקה לזיהוי דלקות וזיהומים במעיים)

לטיפול בקוליטיס מ. נוטלת כדורי רפסאל 2 בבוקר ו2 בערב. לפעמים גם בנר\חוקן. בחודש האחרון לא מגיבה לתרופות לכן הגיע אליי לקליניקה.

בטיפול של מ. שמתי דגש על התאמת טיפול תזונתי ונטילת צמחי מרפא סיניים שמטרתם למצק את הצואה ולהקטין את מספר היציאות ביום תוך כדי עבודת שיקום של ריריות מערכת העיכול. הבננה שאכלה בכל יום לארוחת הצהריים הוחלפה בגלל רמות הסוכר הגבוהות בארוחה חמה מבושלת ומזינה. הוספתי לתפריט חליטות שיקלו על הגזים ויעזרו בניקוי המערכת.

כבר בשבועיים הראשונים ניתן היה לראות שינוי משמעותי

הפחתה במספר היציאות, צואה שהפכה ממימית לרכה, ללא דחף מיידי לרוץ לשירותים והקלה בגזים ובתסמיני העיכול השונים. שיפור משמעותי באיכות חייה של מ. העלה גם את רמת האנרגיות והמצב רוח. הרגישה יותר בנוח לצאת מהבית ולפגוש אנשים.


לכל המאמרים >