תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיפול בצרבות ללא שום גורם נראה לעין

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקה ברמת אביב.

תודה למאיה נאור על טיפול בתסמונת המעי הרגיז

ש' בת 74, פנסיונרית, בעברה עבדה עם ילדים, מגיעה אלי למרפאה עם תלונה של צרבות חזקות שתוקפות אותה בכל שעה ביום. לדבריה, אין שום דבר שהיא מצליחה לזהות שמקל עליה.

הקשר ההדוק בין הגוף לנפש

מבחינת הבירור הרפואי המקיף שעברה, שכלל בין היתר אולטרסאונד בטן, סיטי בטן וכמובן גסטרוסקופיה, הכול יצא תקין. לדבריה של ש', היא אישה בריאה, אוכלת בריא, מתמידה ומקפידה לעשות מידי יום מתיחות והליכות ואינה נוטלת תרופות באופן קבוע.

בתשאול הראשון שערכתי לה, לאחר כעשר דקות שישבה אצלי בקליניקה, ולאחר שכבר הבנתי שאין פה שום מרכיב פיזיולוגי לא תקין, שאלתי אותה מה קרה לה בשנה האחרונה בה התחילו להופיע אצלה התסמינים השונים (והרי ידועים במקרה של צרבת תסמינים מגוונים).

ש' מספרת לי שליוותה את בעלה במשך שנתיים וסעדה אותו כל יום אל מותו, עד שנפטר ממחלת הסרטן ממנה סבל. ש' ביטלה את חייה האישיים וזנחה את חייה החברתיים והמשפחתיים כדי שתוכל במסירות לטפל בבעלה האהוב, איתו חיה כמעט 50 שנים.

התופעות החלו להופיע מספר חודשים לפני שבעלה נפטר, והחמירו ממש מיד עם לכתו.
ש' לא חשבה ולא ידעה לקשר את הופעת התסמינים, מהם מעולם לא סבלה קודם לכן, למותו של בעלה. לדבריה, אף רופא שפגשה לא העלה את העניין.

ממצאי האבחון

כשהפסקנו את התשאול, ש' נשכבה על מיטת הטיפולים. בדקתי לה את הדופק שהעיד על חום גדול באזור בית החזה וחסימה בכל אזור הקיבה והבטן. הלשון שלה הייתה אדומה מאד ויבשה – בתשאול הקצר היא סיפרה שאפילו מים היא לא מצליחה לשתות, שקשה לה לבלוע אותם או שהם עושים לה בחילה. כל אלו ממש הורגשו ונראו, הן בבדיקת הדופק והן בבדיקת הלשון שלה.

עשיתי לה דיקור של כ-20 דקות, עם הדרכה ודגש על הנשימות. כשקמה מהמיטה בחזרה אל הכיסא להמשך שיחה על בניית תוכנית הטיפולים שלה, היא פיהקה פיהוק ענק של שחרור, דמעות החלו לזלוג מעיניה ויצאה ממנה אנחת רווחה עצומה. היא אמרה שהרגישה כאילו נטענה וישנה שנה שלמה.

הטיפול הטבעי שמניב תוצאות מצוינות

הטיפול בש' היה יחסית קצר. אחת השאלות העיקריות שיש לשאול היא מה לאכול כשיש צרבת, וחשוב לא פחות – ממה כדאי להימנע. התאמתי עבורה תפריט תזונתי. לאחר כשבועיים-שלושה בהם שמנו דגש על תזונה, תנועה ושינה נכונה בשילוב דיקור סיני, צמחי מרפא נגד בחילות להרגעה הנעה והזנה, היא חשה הטבה משמעותית. עד היום, כמעט שלוש שנים אחרי, ש' לא מוכנה לוותר על סשן הדיקור ומתמידה להגיע אחת לחודשיים לטיפולי איזון והרגעה. טיפול בצרבת באמצעות גורמים אלו בהחלט יכול לשפר את איכות החיים.


לכל המאמרים >