תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

תרופות סבתא לשיעול

על פי הרפואה הסינית, שיעול מהווה מנגנון הגנה של גופנו, ומסייע לנו להיפתר מעודף ליחה, נוזלים, עשן או חלקיקים וגופים זרים שחדרו לוושט או לריאות. לעתים ניתן להקל על שיעול באמצעים ביתיים פשוטים יחסית, ובשיטות הקרויות תרופות סבתא לשיעול. הרפואה הסינית מציעה למי שסובלים משיעול טיפול מועיל ומיטיב, באמצעות שינוי תזונתי, דיקור וצמחי מרפא. במקרים בהם השיעול אקוטי, תכוף, מכאיב, מתמשך או פוגע בשגרת החיים – מומלץ לפנות לבירור רפואי, על מנת לשלול מחלות גרון, ריאות וכדומה.

האם מדובר על שיעול יבש או לח?

את מרבית אירועי השיעול ניתן לחלק על פי מידת הלחות או היובש וסוג הליחה הנלווה לו. שיעול לח שמלווה בליחה צמיגית עשוי להיות תוצאה של עישון או זיהום עשן, שיעול שמלווה בליחה שקופה ורירית עשוי להצביע על מחלה נגיפית, או אלרגיה למזון או אלרגנים באוויר. שיעול לח שמלווה בליחה צהובה או ירקרקה נחשב על פי הרפואה הסינית לשיעול חם, והוא עשוי להיגרם מזיהום חיידקי, דלקת, חום גוף גבוה מהרגיל או עישון.

שיעול יבש טיפול טבעי.. שנשמע לעתים גם כשיעול נבחני, ומלווה בגירוי בגרון, עשוי להיות ביטוי לדלקת ריאות, דלקת גרון או בעיה במערכת הנשימה. שיעול יבש כרוני, שנמשך מעל מספר חודשים, עשוי להצביע על שאיפה של חלקיקי אבק או חלקיקים מזהמים אחרים, אי ספיקת לב או תופעת לוואי של נטילת תרופות מסוימות. תרופות סבתא לשיעול יהיו שונות בין שיעול לח לבין שיעול יבש.

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888

אילו תרופות סבתא לשיעול נחשבות מומלצות?

כנראה שהסבתות לא טעו… מנוחה טובה, שתיית תה, מרק חם ואכילת כפית דבש – אלו הן רק חלק מהשיטות הביתיות המוכרות לרובנו כתרופות סבתא לשיעול. בתקופה של השתעלויות תכופות, כדאי לשתות שתייה מרובה, וכך גם להשיב לגוף נוזלים, שאובדים במקרים של ליחה, חום ונזלת. השתייה המומלצת במקרי שיעול היא מים או שתיית חליטות צמחים בטמפרטורה חמימה, אך לא רותחת. את הצמחים ניתן להתאים לאופי השיעול ולמצב הבריאות הכללי, ולפניכם כמה תרופות סבתא לשיעול, שכוללות גם חליטות:

מה עוזר לשיעול?

  • חליטה של עלי רוזמרין, עלי צמח הסמבוק, עלי אפרסק או עלי שסק עשויה גם היא להקל על שיעול יבש וטורדני.
  • חליטה נוספת שמומלץ לנסות היא חליטת לימון סחוט או פרוסת לימון חתוכה, פרוסת שורש ג'ינגר טרי ודבש.
  • דבש, דבש, דבש – כפית דבש עשויה להיטיב את תחושת הגירוי בגרון ולהקל על שיעול. גם דבש חרובים טבעי, ללא תוספת סוכר, הוא בעל השפעה מרככת ומרגיעת שיעול.

תרופות סבתא לשיעולתרופה טבעית לשיעול?

  • תרופות סבתא לשיעול טורדני: בשיעול טורדני ניתן לטפל באמצעות חליטה של טימין בלוויית דבש. את הדבש מוסיפים לחליטה כשהיא חמימה, אך לא רותחת, ושותים.
  • במקרה של שיעול תינוקות וילדים: ניתן להשתמש במבער שמנים, ובו מים וכמה טיפות שמן ריבנסרה, בחדר מאוורר וחמים. זהו שמן שמותר בשימוש לתינוקות, אך בכל מקרה של ספק, חום גוף גבוה וחשד למחלה, מומלץ לפנות להיוועצות רפואית.
  • תרופות סבתא לשיעול עם ליחה: חליטה שמכילה קליפת מנדרינה, פרוסת ג'ינג'ר טרי והל כתוש – מומלץ לשתות כאשר המים חמימים ואף לנשום את האדים העולים מן הכוס. החליטה הזו יעילה בהנעת ליחה ופינויה ובחיטוי מערכת הנשימה. גם חליטת עלי ריחן (בזיליקום) ו/או אורגנו מסייעת במקרים של שיעול ליחתי.
  • מזונות טבעיים שנחשבים כמייבשי ליחה הם בצל, קולורבי ונבטי אלפלפה
  • במקרים של שיעול יבש תרופות סבתא יעילות הן לגימה של סירופ בצל ודבש או סירופ שום ודבש. הבצל והשום הם בעלי פעולה מחטאת ומסייעים לגוף בהתמודדות עם השיעול. ההכנה פשוטה – חותכים שום או בצל, ומשרים למשך יממה או שתיים בצנצנת עם דבש. השום והבצל מגירים נוזלים את תוך הדבש, ואת הסירופ שנוצר מומלץ ללגום – כפית אחת מספר פעמים ביום. הסירופ מתאים כתרופת סבתא לשיעול לילדים מעל גיל שנה, וכמובן למבוגרים.
  • תרופות סבתא לשיעול: נשמו אוויר קריר. בימי החורף, ניתן לצאת לסיבוב באוויר הפתוח, ולאורך כל השנה, ניתן לפתוח את דלת המקפיא ולנשום מעט מן האוויר הקר.

טיפול בשיעול באמצעות רפואה סינית

ישנם סוגים רבים של שיעול ותלונה על שיעול עשויה להעיד על תופעות בריאותיות שונות. ברפואה הסינית, נתחיל באבחון מעמיק ומקיף ובבחינת אורח החיים ושגרת היומיום של המטופל. הטיפול יכול בדרך כלל דיקור סיני, שמביא להקלה בתופעות של ליחה, נזלת ושיעול, ומחזק את מערכת החיסון בקרב מי שסובלים מהתקררויות, הצטננויות תכופות או אלרגיה. ניתן לטפל בשיעול שנובע מחולשה באברים פנימיים, כדוגמת ריאות או וושט, באמצעות דיקור שמחזק ומשקם את תפקוד אברים אלו.

צמחי מרפא והמלצות תזונה ואורחות חיים – בהתאם לאבחנת המטופל, יינתנו צמחי מרפא מחזקים, מאזנים ומעודדי ריפוי. צמחי המרפא מותאמים אישית לכל מטופל.

הצמחים והדיקור מסייעים בטיפול טבעי ויעיל בשיעול, ומסייעים לאזן את מערכת החיסון ולחזקה. הטיפול הסיני בשיעול הינו טיפול יעיל שאינו כרוך בתופעות לואי, ומביא לתוצאות טובות ולבריאות איתנה.

חשוב לדעת כי ההמלצות שניתנות כאן אינן מהוות המלצה רפואית גורפת, ובכל מקרה מומלץ לפנות לייעוץ ולאבחון מקיפים, ולהתאים את הטיפול למצב הבריאות האישי.

אם אתם סובלים משיעול – תקופה קצרה או ממושכת, שיעול טורדני חריף או קל, שיעול תינוקות או ילדים – פנו אלי, ואשמח להתאים עבורכם טיפול טבעי ומיטיב. יש לציין כי טיפול טבעי מסייע במגוון מצבים כדוגמת הליקובקטר פילורי.

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888


לכל המאמרים >