תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

סגולותיו הרפואיות של שמן הזית 

כולנו מכירים את עץ הזית ואת השמן הנפלא שמפיקים ממנו, מדובר על סמל ים תיכוני וישראלי לכל הדעות ואנו עושים בו שימוש כמעט בכל מאכל. מדובר על קשר ארוך שנים שבין בני האדם לבין העץ ולאורך השנים מחקרים רבים הוכיחו גם את סגולות המרפא שלו. אם לא הכרתם אותן עדיין, רכזנו עבורכם את כל המידע שאתם פשוט חייבים לדעת על סגולות שמן זית והעץ שנחשב לאחד מחומרי הטבע הנפוצים והבריאים בישראל. 

קצת על העץ

כולנו רגילים לקחת את שמן הזית מהמדף בסופר אך מעטים מאתנו מכירים את ההליך הארוך והמורכב של ייצורו. אז ראשית כדאי לדעת – יש לא מעט זנים של עצי זית ולכל אחד מהם מאפיינים, צבעים וטעמים שונים, הדבר כמובן גם בא לידי ביטוי בשמן אותו מייצרים מכל עץ. 

כיצד שמן הזית תורם לבריאותנו?

שמן הזית מלא בוויטמינים ואנטי-אוקסידנטים שתורמים לבריאותנו מבחינות רבות, אך סגולות שמן זית אינן קשורות אך ורק בוויטמינים שבו. בשמן הזית ישנה תערובת חומצות שומן, העיקרית בהם נקראת חומצה אולאית, הידועה בכל שהיא מפחיתה את רמות ה-LDL בגוף, הלא הוא הכולסטרול הרע. כשהגוף שלנו מכיל רמות גבוהות שלו, הכולסטרול מתחיל להצטבר בכלי הדם, כך הוא מייצר טרשת עורקים שבסופו של דבר מובילה לחסימת כלי הדם ולמחלות לב שונות ובהן התקפי לב ושבץ מוחי. 

סגולותיו הרפואיות של שמן הזית 

מתי שמן זית הוא אחד הכלים הטובים ביותר להקלה על כאבים? 

בעבר היה נהוג לעשות שימוש בשמן הזית כתרופה לכאב אוזניים, אך גם כיום, בעידן בו ישנן טיפות אוזניים, רבים בוחרים להמשיך עם תרופת הסבתא ולעשות שימוש בשמן. כאבי האוזניים נגרמים מדלקות באוזן התחתונה ובדרך כלל הם מעידים על זיהום חיידקי. נכון, במקרה כזה יהיה צורך בטיפול אנטיביוטי, בין אם מדובר על תינוקות, ילדים או מבוגרים, אך בינתיים ניתן גם להקל על הכאב באמצעות טפטוף כמה טיפות מחוממות מעט של שמן זית לאוזן.

עוד מקרה בו שמן הזית מסייע בהקלה על כאבים הוא בעת עצירות. אנשים רבים סובלים מעצירות בשלב כזה או אחר בחייהם, זו יכולה להיות נטייה גנטית לעצירות ואלה יכולים להיות גורמים אחרים ובהם שינויים תזונתיים או תזונה לקויה מראש, מידת הפעילות היום יומית ואף המצב הנפשי בו אנשים נמצאים. אחת הדרכים השימושיות ביותר להקל על עצירות ועל הכאבים הנגרמים ממנה היא תרופת הסבתא של שתיית כף שמן זית בבוקר, על בטן ריקה. פעולה זו מסייעת לפעולת המעיים ולריכוך הצואה ובכל היא מזרזת את המעי הגס להוציא את התכולה שבתוכו באופן טבעי ונטול כאבים. רוצים לשמוע על דרכים נוספות להקל על כאבים וטיפול באמצעות שמן הזית?  

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

טיפול טבעי לאבנים בכליות

אבנים בכליות היא אחת התופעות הבריאותיות השכיחות והיא יכולה להוביל אנשים לסבל וכאב רבים ולעיתים קרובות גם לסיבוכים רפואיים המצריכים טיפול פולשני כגון ניתוח. מדובר על מצב בו חומרים המומסים בשתן מתרכזים בכליות והופכים לגבישים, אותם גבישים הופכים עם הזמן לאבן והאבן לכשעצמה אינה גורמת לכאבים, אך כשהיא נודדת לכיוון הצינור המחבר בין הכליה לשלפוחית השתן היא כן עלולה לגרום לכאבים ואף לכאבים קשים המלווים בעליה בלחצים התוך כלייתיים. 

15% מהאוכלוסייה מתמודדים עם אבנים בכליות, רבים מהם סובלים מהתופעה שוב ושוב לאורך חייהם וגם לאחר טיפול פולשני וטיפול תרופתי שבתחילה אמנם נראה מוצלח, אך לטווח הרחוק הוא לא מחזיק מעמד. אז ראשית יש לומר – אם אתם סובלים מאבנים בכליות ואם חלילה אתם חשים כאבים, עליכם לפנות לרופא המטפל ולבצע בדיקה מקיפה. עם זאת, כדאי שתדעו גם כי במקרים רבים ניתן למנוע או להפחית משמעותית את התסמינים באמצעות שתיית כף שמן זית ביום. השמן מסייע לאבנים קטנות להתפנות מהכליות בצורה קלה יותר. 

דיאטה בריאה יותר 

חשבתם ששמן הוא משמין? זה אולי נכון במקרים רבים, אך צריכה של שמן זית דווקא תורמת להורדת רמות האינסולין בגוף. האינסולין הוא ההורמון האחראי על ויסות רמות הסוכר בדם והוא האחראי על העלייה במשקל. כאשר צורכים שומנים בריאים כמו שמן זית באופן מתון, הצריכה המוגברת של המזונות האחרים, כמו גם התשוקות למאכלים מסוימים מופחתים, מחקרים גם מוכיחים כי תזונה עתירה בשומן ודלה בפחמימות מסייעת לאנשים להוריד במשקל מהר יותר. 

ריפוי דלקות 

שמן הזית עשיר בנוגדי חמצון ובשל כך הוא מסייע בצמצום ובמניעת דלקות ובצריכה קבועה הוא מפחית את הסיכונים ללקות במחלות הנובעות מדלקת כרונית כגון אלצהיימר, התסמונת המטבולית, קרוהן, סוכרת, מחלות לב וכלי דם ועוד. עוד כדאי לדעת כי מחקרים שונים מוכיחים שנוגד החמצון אולאוקנטל שנמצא בשמן הזית דומה בעוצמתו לתרופה איבורופן – תרופה נוגדת דלקת. 

שיפור הזיכרון ותפקודי המוח

המוח שלנו זקוק לחומצות שומן כדי לתפקד כראוי כי הוא עצמו עשוי ברובו מחומצות אלה. הן עוזרות לו לשמור על חדות מחשבה, לווסת מצבי רוח ולהתמודד עם משימות שונות בחיי היום יום. בשמן הזית ישנן חומצות שומן חד רוויות המסייעות למנוע את ההידרדרות הקוגניטיבית בגיל המבוגר אך גם מסייעות בשיפור הריכוז והזיכרון ומכאן הן גם מהוות גורם המפחית התפתחות מחלות כגון דמנציה. 

הוויאגרה של הטבע 

אמנם זה נשמע תלוש – איך יכול להיות ששמן נפוץ שנמצא על כל מדף בסופר השכונתי יכול לחולל פלאים בתפקוד המיני, אך הדבר מוכח מחקרית. מבין סגולות שמן זית זו אולי תעניין את קהל הגברים בעיקר כיוון שגברים רבים מתמודדים עם בעיות שונות בתפקוד המיני ככל שהם מתבגרים, רבים מהם יבחרו לקחת תרופות כדי לטפל במצב, אחרים יבחרו לא לטפל ולסבול, אך קיימת גם אפשרות אחרת – לצרוך שמן זית. דיברנו כבר בתחילת הכתבה על האופן שבו שמן הזית מסייע לזרימת הדם התקינה בגוף, ובכן, זרימת הדם התקינה היא אחד הפרמטרים הראשונים והעיקריים להשגת זקפה, מחקרים גם מוכיחים זאת – מי שצורך שמן זית באופן קבוע כחלק בלתי נפרד מהתפריט שלו מפחית את הסיכויים שלו לסבול מבעיות זקפה בעשרות אחוזים. 

גם באסתטיקה 

אנחנו רואים אותו כחומר בלתי נפרד בתכשירים קוסמטיים שונים, בעיקר בקרמים, סרומים ומוצרי טיפוח לעור הפנים והגוף. כדאי לדעת כי סגולות שמן זית ייחודיות בכל הנוגע לעור, אך יש מי שבוחרים לעשות בו שימוש ישיר על עור הפנים. ממש כמו שהייתם בוחרים לשים תכשיר אחר – לוקחים כף שמן זית ומעסים אותה על העור למשך כמה דקות. אמנם מדובר בחומר הטבעי ויהיה לו ריח בהתאם, אך אם תנסו זאת תגלו מהר מאוד שעור הפנים שלכם מתרכך, נראה צעיר וזוהר יותר ותחושו את הרעננות שהוא מעניק לכם.

וזה לא נגמר רק בעור הפנים, גם כשזה מגיע לשיער יש לשמן הזית סגולות מופלאות – נמצאו עדויות שונות שמאז ימי קדם נעשה שימוש נרחב בשמן הזית לחיזוק השיער ובריאות הקרקפת. איך עושים זאת? ממש כמו שאנחנו עושים שימוש במסכות השיער – יש לקחת רבע כוס שמן זית, למרוח על השיער והקרקפת ולעסות אותם במשך כמה דקות עד לכיסוי מלא, לאחר מכן יש להשאיר את השמן למשך רבע שעה ואז לחפוף כרגיל.


לכל המאמרים >