תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

5 תרופות סבתא לטיפול טבעי בסינוסיטיס

נזלת, ליחה, שיעול, תחושת לחץ באוזניים, כאבי ראש ועייפות גדולה – כל אלו הם תסמינים של סינוסיטיס. כמו שניתן לנחש משמה – סינוסיטיס היא דלקת בריריות האף ובמערות האף (סינוסים). סינוסיטיס מופיעה לרוב על רקע ויראלי, אך יש גם מקרים של סינוסיטיס שמקורו בחיידקים. במקרים שבהם המחלה מלווה בחום ובכאבים חזקים, ו/או אינה חולפת בתוך פרק זמן של מספר ימים, יתכן שמדובר ברקע חיידקי, ומומלץ לפנות לבירור רפואי. מאחר שמרבית המקרים נגרמים בידי וירוסים, תרופות קונבנציונליות אינן יעילות. עם זאת, יש תרופות סבתא לסינוסיטיס – שיטות ביתיות פשוטות ומהירות יחסית, שמהוות טיפול טבעי בסינוסיטיס.

במאמר הבא נציג בפניכם כמה המלצות על טיפול טבעי בסינוסיטיס. שימו לב שאלו הן המלצות בסיסיות, ובכל מקרה שבו ישנה התמשכות או החמרה במצב המחלה, וכמובן כאשר רוצים להתאים את הטיפול למצב הבריאות הכללי ולזרז את ההחלמה, מומלץ לפנות לטיפול מקצועי.

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888

מה יכול לעבוד? תרופות סבתא לסינוסיטיס טיפול טבעי:

  • תרופת פלא ביתית לסינוסיטיס – הכינו בצנצנת או בכוס מים גדולה, וערבבו:
    • כוס אחת של מים פושרים-חמימים (אך לא רותחים)
    • מיץ מלימון אחד
    • כפית דבש איכותי
    • 2 כפות של חומץ תפוחים (מוטב להשתמש בחומץ תפוחים אורגני, שאיננו מפוסטר)

את המשקה ניתן לגרגר או לשתות כחצי כוס, פעמיים ביום.

  • שטיפת מי מלח – תרופת סבתא מוכרת לסינוסיטיס. מכינים תמיסת מי מלח – כוס מים פושרים עם חצי כפית מלח ים איכותי. מערבבים וממיסים את המלח עד שנוצרת תמיסה אחידה. מזליפים כמה טיפות מי מלח לאף, בעזרת מזרק או טפטפת. התמיסה מסייעת בחיטוי הסינוסים והתוצאה ניכרת בתוך כמה דקות – פתיחה של נתיבי האוויר של האף. יש להיזהר משימוש בשיטה זו באופן תכוף, על מנת למנוע ייבוש או פגיעה בריריות האף, ובכל מקרה, לא מומלץ להשתמש בשטיפת מי מלח לאורך זמן, אלא רק כתרופת סבתא נקודתית, או בשילוב טיפול נוסף.
  • שתייה מרובה – שתיית מים בטמפרטורת החדר, עשויה להועיל במקרים של סינוסיטיס, על מנת לשמור על הגוף מפני התייבשות, להחזיר נוזלים ולסייע לגוף לשחרר את הליחה הצמיגית ואת הנזלת שהצטברה במעברי האף. במקרים של חוסר רעב, מומלץ לתת לגוף מנוחה, ולהרבות בשתיית מים, עד לשיפור במצב.
  • שאיפת אדים חמים – מרתיחים מים בסיר גדול. כאשר המים רותחים, מסירים מן האש ומניחים את הסיר במקום בטוח. רוכנים מעל הסיר, עם מגבת גדולה מעל הראש, ושואפים את אדי המים החמים ממרחק בטוח, על מנת שלא להיכוות. שאיפת אדים חמה מסייעת בפתיחת מעברי האף.
  • שימוש בקומפרסים חמים – הרטיבו בדי כותנה במים חמים, והניחו על המצח ואזור הסינוסים. השאירו את הרטיות החמות מספר דקות, ולאחר מכן עסו את הלחיים, אזור הגבות, גלגלי העיניים והמצח, בתנועות עדינות מכיוון גשר האף והחוצה.
  • הגבהת הראש ומערכת הנשימה בזמן השינה – בזמן שינה, כאשר אין פינוי קבוע של ליחה, עלולות להצטבר בסינוסים ליחה ונזלת ולהחמיר את הסימפטומים המעיקים. מומלץ לישון עם מצע מוגבה מהרגיל, למשל עם כרית נוספת, על מנת להקל על הנשימה ועל ניקוז הליחה.

טיפול טבעי בסינוסיטיס בראי הרפואה הסינית

לצד תרופות סבתא לסינוסיטיס, ניתן לתרום למערכה את הרפואה הסינית. הרפואה הסינית מציעה למי שסובלים מסינוסיטיס כרוני או חד פעמי טיפול יעיל ומיטיב. הטיפול כולל דיקור סיני, המלצות לתזונה לתקופת המחלה ולאחריה ושימוש בצמחי מרפא, במקרה הצורך. טיפול טבעי בסינוסיטיס באמצעות רפואה סינית נתחיל באבחון מקיף, שיסייע לאבחן את שורשי הבעיה ולטפל בה כך שלא תישנה. דיקור סיני בשילוב צמחי מרפא נועד ליצור תנועה של לחות ונוזלים אל מחוץ לגוף, ניקוי של גודש, דלקתיות ותקיעות במערכת הנשימה וחיזוק של המערכת החיסונית.

המלצות התזונה הפרטניות מאפשרות ליצור תפריט מאוזן עם מאכלים שאינם יוצרים עודף ליחה בגוף, מפחיתים דלקתיות ומסייעים לחיזוק ולשיפור מצב הבריאות הכללי. יש לציין כי טיפול טבעי מתאים למגוון מצבים נוספים כדוגמת הליקובקטר פילורי.

אם אתם סובלים מסינוסיטיס – אל תחכו להחמרת המצב, ואל תסבלו! התקשרו ואתאים לכם טיפול טבעי ומיטיב.

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888


לכל המאמרים >