תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

6 עובדות על פרוביוטיקה שאתם חייבים לדעת

אתם שומעים כל הזמן על פרוביוטיקה למערכת העיכול ולא ממש מבינים על מה המהומה? מדובר על אחד השווקים התוססים בתחום הרפואה המשלימה ובעולם הרפואה הסיני כבר הבינו לפני מאות ואלפי שנים שרפואה מונעת היא המפתח לבריאות ואריכות ימים, אך מהי הפרוביוטיקה, איך היא משפיעה על הגוף ומדוע אנחנו זקוקים לה כל כך? הכנו לכם 6 עובדות שאתם פשוט חייבים להכיר. 

החיידקים הידידותיים של הגוף

מרבית האנשים כבר שמעו שפרוביוטיקה היא מעין שם כולל לקבוצת חיידקים טובים. למעשה, החיידקים הפרוביוטיים יושבים בתוך המעי הגס ומטרתם היא פירוק המזון, מיצוי הוויטמינים, החלבונים והמינרלים כדי שאלה יוכלו להיספג בגופנו. אותם חיידקים חשובים לתפקוד התקין של הגוף וגם למלחמה בחיידקים שמחוללים מחלות בגופנו בכך שהם מייצרים סביבה המקשה על חיידקים לשגשג.  

הפרוביוטיקה מסייעת למערכת החיסונית ולמערכת העיכול

ישנם גורמים רבים שיכולים להוביל להידרדרות אוכלוסיית החיידקים הפרוביוטיים בגופנו – אלה יכולות להיות דלקות במעיים, מחלות שלשולים ותזונה לקויה. כאשר אוכלוסייה זו נפגעת עלולות להתפתח פטריות שונות בגוף, אלרגיות, מחלות עור, קשיי עיכול ודלקות בשתן ומכאן החשיבות בלקיחת פרוביוטיקה למערכת העיכול. 

מחקרים מראים כי פרוביוטיקה מסייעת בעיקר במקרים של מחלות חורף, מחלות דלקתיות במערכת העיכול, זיהומי מעיים שונים, שלשולים והצטברות של גזים, רבים גם בוחרים לקחת אותה כתוסף תזונה בתקופות אלה, כדי לחזק את המערכת החיסונית ואת מערכת העיכול ולספק להן את החיידקים הטובים להן הן כל כך זקוקות. 

הקשר בין פרוביוטיקה וסטרס 

מכירים את זה שאתם לחוצים מאוד ודווקא אז מתחילה לכם נפיחות בבטן ואפילו גזים? אל תדאגו, זה לא בגללכם, מדובר בתופעה פיזית ידועה, לפעמים הסטרס גורם לנו לאכול לא סדיר וזה מה שמוביל לגזים אך לעיתים מדובר בהיחלשות המערכת החיסונית וכאן פרוביוטיקה למערכת העיכול נכנסת לתמונה – ידעתם שבין 70-80 אחוז מהחיידקים הפרוביוטיים שלנו נמצאים במעיים? אם מערכת העיכול שלנו סובלת, ההגנה שלנו יורדת והדרך לחזק אותה היא באמצעות הפרוביוטיקה. 

סובלים מבעיות עיכול וצריכים סיוע? בואו ותכירו מגוון טיפולים מעולם הרפואה האלטרנטיבית שיסייעו לכם.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

הזמן הנכון לקחת פרוביוטיקה

הפרוביוטיקה היא תוסף תזונה וכמו כל תוסף תזונה אחר, ישנה גמישות רבה באופן שבו ניתן לקחת אותה. כאשר מדובר על פרוביוטיקה למערכת העיכול אפשר לומר שהזמן הטוב ביותר לקחת אותה הוא כאשר תופעות כמו גזים, נפיחות או אי נוחות בבטן חוזרות על עצמן, בעיקר בתקופות מסוימות. הפרוביוטיקה תסייע למערכת העיכול לחזור לעצמה, לפרק ולספוג את המזון ולייצר מחדש את הוויטמינים והמינרליים להם הגוף שלנו זקוק כל כך. 

בחירה בפרוביוטיקה המתאימה

אז הבנו מהי פרוביוטיקה ומתי כדאי לקחת אותה, אך האם יש גם משמעות לבחירה בפרוביוטיקה מסוימת? התשובה לכך היא חד משמעית כן. ישנם תוספי פרוביוטיקה רבים וכדאי להבחין בשוני ביניהם כדי לבצע את הבחירה המדויקת לכם ביותר. 

הנושא הראשון אותו אתם צריכים לבחון הוא כמות החיידקים – שטח המעי שלנו גדול במיוחד, לכן על פרוביוטיקה למערכת העיכול להכיל כמות גדולה של חיידקים כדי להיות אפקטיבית אחרת היא פשוט לא יעילה. הדבר הראשון אותו אתם צריכים לבחון הוא כמה חיידקים פרוביוטיים יש בכל כמוסה, הנה דוגמה לאופן שבו עליכם לבחון את הנושא:

2 מיליארד חיידקים בכמוסה פרוביוטיקה פחות יעילה
8 מיליארד חיידקים בכמוסה כמוסה שאיננה יעילה דיו
12 מיליארד חיידקים בכמוסה יעילות בסיסית של פרוביוטיקה
25 מיליארד חיידקים בכמוסה  יעילות ממוצעת של פרוביוטיקה
50 מיליארד חיידקים בכמוסה פרוביוטיקה יעילה ואפקטיבית מאוד

ד כמות החיידקים, יש לשים לב גם לעמידותם. הכמוסה עוברת דרך ארוכה מהרגע שהיא נכנסת ללוע שלנו ועד שהיא מגיע למעי, כולל מעבר במיצי העיכול של הקיבה שנחשבים לחזקים במיוחד. כיצד נוכל להבטיח שהכמוסה שאנחנו לוקחים חזקה מספיק כדי לעבור את כל אותם מכשולים בדרכה למעיים? כדאי לשים לב לפיתוחים האחרונים בתחום, למשל של ציפויים איכותיים המספקים לכמוסה הגנה מלאה בתהליכי העיכול ועד הגעתה ליעדה במעיים. 

יש כמה סוגי פרוביוטיקה

רגע לפני סיום נדבר על העובדה השישית והלא פחות חשובה – סוגי פרוביוטיקה. אפילו כשמדובר על פרוביוטיקה למערכת העיכול כדאי לדעת שיש כמה וכמה זנים וסוגים ולכל אחד מהם פעולות מעט אחרות. למשל, ישנם פרוביוטיקות בטכנולוגיות יצור שנועדו לשמוע עלינו מפני מחלות, יש כמוסות המצופות בחומרים ייחודיים ויש עוצמתיות במיוחד או כאלה המיועדות בעיקר לנשים. 

ההבנה איזו פרוביוטיקה לקחת חיונית כמעט כמו ההבנה שיש לקחת את הפרוביוטיקה, לכן מומלץ מאוד להתייעץ ולהתאים את הסוג לצורך וזאת על מנת שתוכלו ליהנות מאפקטיביות מלאה של הכמוסות.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918


לכל המאמרים >